Thursday, April 14, 2011

KURSUS KEWANGAN DAN PERAKAUNAN SEKOLAH - 11 HINGGA 14 APRIL 2011 KINABALU DAYA HOTEAL KK.

Kumpulan 1 merupakan kumpulan terbaik dan menerima hadiah yang di 'sponsor' oleh pihak hotel. Ketua kumpulan cik hamidah dari unit kewangan menerima hadiah dari KS SKPP.

Kumpulan terakhir membentang ialah kumpulan 6 terdiri dari en. irwin dari unit pengurusan aset selaku pembentang bersama ahli2 pn. kasuma dari SK Lubok Temiang, pn, julynah dari SK Sungai Bedaun, cik khairunisha dari unit kewangan dan pn. jusipah amirlunjih dari SK Membedai. Kumpulan ini membawa tajuk PEROLEHAN.

Kumpulan 5 membawa tajuk Sejarah Belanjawan dibentangkan oleh en. datu riduan dari SJK Chung Hwa bersama ahli2 pn. zanahriah dari SK Patau-Patau, cik rowena dari BTPN, pn. rahmah dari SK Bukit Kalam dan cik Kamariah dari SK Rancha-Rancha.

Kumpulan 4 dengan tajuk KUMPULAN WANG DISATUKAN dibentangkan oleh pn. habibah dari SK Layang-Layangan dengan krew2 pengiring pn. fazila dari SMK Lajau, Pn. Azura dari SMK Mutiara, pn. Nasibah dari SK Pekan Satu dan pn. Mariam dari SK Bebuloh.

kumpulan 3 terdiri dari pn. baby hanita dari sk sg lada selaku pembentang, pn. angeline @ yuslinah dari SMK Taman P. Bedaun, pn. masni dari SMK Pantai dan pn. rafiah dari SK Pekan 2, cik afizah dari SMK Labuan (kurang sihat dan berehat di bilik). Kumpulan ini membawa tajuk AKAUNTABALITI. (accountability)

Kumpulan 2 dengan tajuk PERBELANJAAN KERAJAAN dibentangkan oleh en. Irwan Nain dari SK Tanjung Aru dengan diiringi krew2 cik ruziah abit dari SM St Anthony, cik azlina aziz dari Unit Kewangan, cik alimah dari SK Pantai dan cik nuraini dari Pusat Ko.

Pembentangan dari kumpulan 1 oleh Cik Hamidah Johanshah dari Unit Kewangan JPWPLabuan yang bertajuk HASIL bersama krew2 iaitu en. agro dari SJK Chi Wen, en. hamiedy dari Unit pengurusan aset, pn. faridah dari SK St Anne dan cik Pamela Francis dari SM Teknik.

cenderakenangan dari JPWPLabuan utk pn. Laura

Pn. Laura Basi dari Audit sekolah juga tidak kurang hebat dalam menyampaikan penjelasan berkaitan perakaunan sekolah. Dengan 'slang' kadazandusun yang digunakannya membuatkan kita orang sabah ni suka mendengar dan rasa terhibur. Pn. Laura telah bertugas di Audit Sekolah Sabah selama lebih kurang 8 tahun dan mulai Mei 2011 akan bertukar ke Jabatan Pelajaran Sabah sebagai penolong juru audit di Bahagian Akaun. Tahniah Pn. Laura dan semoga ceramah yang disampaikan itu memberi menfaat dan amalan kepada semua peserta yang hadir.

Penceramah yang berpengalaman dalam bidang kewangan dan akaun sedang menyampai ceramah beliau - en. zeno magan ketua unit kewangan & akaun JPWPLabuan. Penjelasan yang detail dan sangat memberi menfaat kepada bidang kerja kita seharian.


No comments:

Post a Comment