Monday, January 2, 2012

MESYUARAT 5S - 30 DISEMBER 2011 (9.00 PAGI)

Penyelaras 5S bertukar tangan atas kehendak organisasi. Saya terima walaupun jauh di sudut hati saya tertanya2 sendiri....mampukah saya jadi penyelaras 5S di jabatan ini ke arah Persijilan dengan kerenah yang macam2. Saya tidak berpengalaman mengarah orang tapi saya banyak pengalaman kerja di bawah orang. Saya lebih suka ada ketua untuk tempat saya merujuk. Tapi apakan daya....saya tiada kuasa untuk menolak. Mungkin saya jenis yang obedient.

Ada rakan2 yang simpati dan ada rakan2 yang suka kerana mereka boleh bekerjasama dengan saya. Ada rakan2 yang sedia bekerjasama tapi ada juga yang menakut2kan saya seperti.....kalau ada pelawat untuk penandaarasan 5S penyelaraslah yang akan membentang kepada mereka. Mujurlah saya ada ide sedikit....kenapa pulak saya.......itu tugas KS....tugas saya menyelaras dan menyediakan bahan. Saya hanya CC saja bah........Bukanlah saya takut tak tentu hal sebab kita takut kepada ALLAH saja bah....tapi tak SESUAI lah kalau kita pula....apa peranan ketua kita.......malas tah ku ingau........saya faham....bukan senang untuk membuat orang senang kepada kita......tapi taklah susah untuk orang membuat kita susah......susah2 saja.

No comments:

Post a Comment