Monday, April 4, 2016

Office Politics

Dari dulu hingga sekarang tak habis2 aku menyaksikan situasi ini 'ofis politik'....malas nak fikir ....malas nak masuk campur....tapi sebagai manusia biasa aku tidak lari dari memikirkannya dan meluat dengan sikap orang2 macam ni...bodek bos....berlagak pandai....tapi sebenarnya terdapat lompong di sana sini.....bila aku fikirkan aku baru saja nak sembuh ....berhadapan dengan situasi ini membuatkan aku tidak lari dari mengalami stress lagi....ya Allah peliharalah aku dari semua ini....bersihkan hatiku ya Allah dari memikirkan sikap orang2 yang seperti ini.....
Dalam diam aku melihat....mendengar dan mentafsirkan sendiri sikap mereka.....3 tahun lagi tempoh persaraan ku.....rasanya sangat lama lagi untuk ku terpaksa menghadap insan2 yang mengamalkan ofis politik......apa nak buat.....semoga aku diberi kesihatan dan bahagia menempuh hari2 seterusnya.

No comments:

Post a Comment