Wednesday, March 24, 2010

BENGKEL SEMAKAN SEMULA BAJET 2011 BERSAMA SEKOLAH - 24 MAC 2011

Dah letih, laparlah pulak! take five dulu he he he

Letih ke boring?

Ini buat bajet ke layan FB?

Tahun lepas saya tak buat. Masa tu CC Azahari yang buat - Fazillah SMK Lajau
Sorilah, aku pinjam dulu laptopmu ya, laptop sekolah aku rosak - Romeidah
Ok! buatlah dulu - Zanariah (tapi muka nampak stress he he he)

Aku ni dahlah sedia bajet untuk Menengah, kena buat untuk pembangunan lagi. Tapi takpa dah biasa buatkan, jadinya taklah susah sangat - Laidin.
Baru balik dari cuti dah kena semak bajet pulak - Sharimah
Aku dah semak masa hari Sabtu Ahad, tapi berbeza pulak
amaun emolumen ngan ABM7 - Hj Yunus
Aku ingat yang aku key in tu dah betul semuanya - Baby

Saya dah jumlahkan amaun emolumen ni kepada 3. No. 1 untuk gaji semasa no.2 untuk time base no. 3 untuk kenaikan pangkat dan pergerakan gaji,
apa betul ke ni Pn. - argo
Tak pastilah, nanti kita tanya Hj Yunus - Marcella


Setelah seminggu menyemak bajet 2011 yang dihantar oleh sekolah2, Ketua Unit Rendah Tn Hj Yunus Yusof menyuarakan kepada Ketua Unit Kewangan & Akaun Pn. Marcella Malagkas bahawa terdapat perbezaan amaun untuk emolumen yang di kunci masuk dengan amaun sebenar dalam ABM7. Terdapat juga beberapa sekolah menghantar 'hard copy' yang tidak sama dengan 'soft copy' yang diberi. Malas nak layan pening kepala, maka sekali lagi Ketua Unit Kewangan & Akaun menghantar surat ke sekolah menjemput KPT dan PT yang terlibat secara langsung dengan penyediaan bajet 2011 hadir ke bengkel penyemakan semula bagi membetulkan perbezaan amaun emolumen yang diberi terdahulu. Ada beberapa sekolah tidak mengasingkan emolumen guru2 semasa dengan guru2 yang akan menerima 'time base'. Ada pula sekolah itu mengunci masuk dua kali emolumen bagi guru yang akan menerima 'time base'. Ini boleh mengakibatkan terjadinya lebihan atau kekurangan emolumen yang dipohon. Sedia maklum, penyediaan bajet bukanlah satu kerja yang mudah. Ianya perlu penelitian, ketekunan, minat, rajin dan ikhlas. Walaupun ia dilihat senang, tapi jangan lupa orang yang menyediakan bajet itu telah menggunakan semaksimum mungkin otaknya untuk berfikir dan jika tumpuannya tergelincir maka terjadilah kesilapan dalam kiraan. Berterima kasihlah kita kepada siapa2 juga yang terlibat secara langsung dengan penyediaan bajet ini.

No comments:

Post a Comment