Monday, February 20, 2012

RESHUFFLE PT JABATAN DAN SEKOLAH KUATKUASA 16 FEB 2012

Terdengar rungutan, bantahan dan tidak kurang pula bergembira kerana masing2 telah mendapat surat pertukaran masing2 tapi tidak berminat dengan tempat bertugas baru tapi ada yang suka di tempat baru.....begitulah ceritanya. Sebenarnya...tak payahlah merungut atau membantah, kalau ditukarkan tu ikut sajalah sebabnya mungkin penghijrahan itu mengandung hikmah yang hanya ALLAH saja yang tahu. Apabila saya dipangil oleh Pengarah untuk ditukar dari UKA ke UKP saya hanya mengambil masa lebih kurang 5-10 minit mendengar penjelasan Pengarah bahawa perkhidmatan saya diperlukan di UKP dan saya memberi jawapan yang sangat positif ' saya tak kisah puan, saya boleh bertugas di mana2 saja'. Mendengar pengakuan itu...perbincangan itu pun bubar tanpa perlu dipanjang2 lagi. Pengarah senang hati, semua ahli yang hadir puas hati dan saya sebenarnya terkejut dan tertanya2 sendiri....betul ke saya boleh mengalas tugas yang berat itu di UKP? tapi sebagai seorang yang telah dewasa dan banyak pengalaman it's alright just take it easy. Dan sekarang Alhamdulillah saya sudah boleh menyesuaikan diri dan boleh menjalankan tugas2 saya sesempurna mungkin.

Pertukaran atau penghijrahan PT dari sekolah ke sekolah lain kerana membantu sekolah2 disamping memberi pengalaman dan kemahiran kepada PT. Akhirnya...setelah perbincangan yang entah ke berapa kali........
Kasuma dr SKLTemiang ke SKSGBedaun
Julynah dr SKSGBedaun ke SKPatau2
Mariati dr SMStanne ke SKKerupang
Zanariah dr SKPatau2 ke Unit Perkhidmatan
Liliseah dr SPS ke SKSgBedaun
Beatrice dr SK Kerupang ke SMK Mutiara
Masni dr SMK Pantai ke SM StAnne
Kamariah dr SKRancha2 ke SK StAnne
Chriss dr SJK ChiWen ke SKRancha2
Rosli dr SPPK ke SPA
Yani dr SPA ke SPPK
Zaiton dr SMK Mutiara ke Unit Aset
Marlianah dr SMK Mutiara ke SPS
Nora dr UPP ke UKA
Faridah dr SK StAnne ke SKPP
mungkin selepas ini akan ada lagi pertukaran di antara AKS sama di jabatan atau sekolah.....tunggu dan lihat.

No comments:

Post a Comment