Thursday, April 1, 2010

Mesyuarat Prestasi Perbelanjaan Bersama Sekolah 3/2010 - 01/04/2010 Bilik Mesyuarat JPWPLabuan.

'Tiada Hari Esok Untuk Hari Ini'

KS SKPP mengemukakan soalan terhadap isu2 kewangan yang timbul kepada semua ahli mesyuarat dan mengharapkan jawapan yang jujur agar tidak ada lagi rungutan dan 'complain' di belakang atau rasa tidak puas hati dikalangan KPT atau PT terhadap Unit Kewangan khususnya dan JPWPLabuan amnya.

kelihatan ahli mesyuarat memberi respons kepada isu2 yang ditimbulkan.

Tuan Pengarah menyampaikan amanat kepada semua ahli mesyuarat.

Hari ini mesyuarat prestasi perbelanjaan bersama sekolah bil 3/2010 di bilik mesyuarat JPWPLabuan. Agenda seperti biasa membincangkan perkara2 berbangkit dan pembentangan prestasi perbelanjaan sekolah sehingga 31 Mac 2010. Peratus perbelanjaan di antara 15 hingga 24%. Mesyuarat dipengerusikan oleh Ketua Unit Kewangan & Akaun Pn. Marcella Malagkas. Penulis minit ialah Cik Azlina Abd Aziz.

Oleh kerana ada beberapa isu kewanganyang timbul maka Tuan Pengarah En. Mohd Zaki telah meluangkan masa menyampaikan amanat yang bernas kepada semua ahli mesyuarat.

Lapan Tonggak Perdana:
4 tiang kepimpinan negara;
- 1 Malaysia
- Transformasi Kerajaan
- Modul Ekonomi Bank
- Rancangan Malaysia ke 10
4 Nilai:
- Kreativiti dan inovasi
- Kerja Jangan Bertangguh
- Value for money (berbaloi2)
- Intergriti

Sebagai penjawat awam perlu ada;
- Kesihatan Mental (rajin, tekun, bertanggungjawab)
- Kesihatan hati (Amanah dan jujur)

Saya rasa tak payahlah saya menghuraikan lagi makna tonggak perdana yang dikatakan oleh Tuan Pengarah, memadai saya mencatat isi2 penting untuk sama2 kita hayati atau ayat lebih mudah LU FIKIRLAH SENDIRI (pinjam expression Nabil).

KS SKPP En Mohd Salekhan juga mengambil peluang mengemukakan beberapa soalan2 terhadap isu2 kewangan terutama sekali berkaitan pelaporan prestasi perbelanjaan.

No comments:

Post a Comment