Tuesday, January 18, 2011

Balik Rumah Pakai Selipar Jepun - 18.1.2011


Petang tadi jam 4.50 petang saya ke bilik air dan terus ke surau untuk menunaikan solat asar. Biasanya saya solat asar sekitar jam 4.00 - 4.30 petang, tetapi hari ini terlewat sikit sebab ada kerja yang perlu disiapkan. Setelah selesai solat saya pun balik ke Unit Kewangan untuk menutup komputer dan beransur balik...tapi alangkah sedihnya pintu unit kewangan sudah dikunci. Mungkin rakan2 di unit kewangan ingat saya dah balik sebab masa balik sudah berlalu. Mujurlah saya kerja satu ofis dengan si liau, saya pun pinjam telefon di SJK dan call si liau (dan mujurlah si liau tak out station). Saya tak berani turun menggunakan lif ofis tetapi menggunakan lif laluan pekerja UK di sebelah belakang. Mujurlah masa keluar dari lif orang dah tak berapa ramai dan tak perasan pun saya pakai selipar jepun. Saya terus menuju pintu dan turun ke basement di mana kereta si liau sudah menunggu. Tapi handphone dan beg tangan semua tinggal di ofis. Komputer pun tak sempat nak tutup.

Moral of the story...kena pesan dengan kawan2 supaya pintu tidak dikunci atau lebih mudah bawa saja kunci ofis tu kemana2 kita pergi.

No comments:

Post a Comment