Audit Pemantauan SIRIM BHD sepatutnya pada 9/9 tetapi oleh kerana sesuatu kekangan yang tidak dapat dielakkan maka Auditor telah datang membuat pengauditan lebih awal iaitu pada 2/9. Pada pagi itu Jab telah mengadakan mesyurat pengurusan seperti dalam jadual dan sedikit membincangkan tentang persediaan untuk pengauditan MS ISO oleh SIRIM......belum pun habis mesyuarat ....Auditor dah datang.....terpaksalah tenteramkan hati dan terima dengan redha....
Pada jam 1.45 petang semasa pembukaan audit.....maka dinyatakanlah bahawa akan diaudit maklum balas pelanggan dan aduan pelanggan.....berdebar juga hati dan bibir mula jadi kering sebab stress...KS pula masih bercuti.....terpaksalah jadi auditee nih.......tak apa cool down.......
4.15 petang ......dah bersedia duduk menunggu tanpa perlu dipanggil.....dengan fail maklum balas pelanggan dan tahap kepuasan pegawai & staf......tiba masanya......Alhamdulillah.....ok jer sebab dokumen lengkap dan soalan dapat dijawab dengan wajar dan tanpa keraguan........so tiadalah NCR......syukur......senyum lega......mujur auditor ada agenda lain yang tidak dapat dielakkan (emergency)......kalau tidak terpaksa lagi mengadap untuk pengurusan rekod dan penyelenggaraan kenderaan.......tapi mungkin ok juga tu sebab semuanya dah ready dengan baik....bilik rekod pun cantik dan bermaklumat......syukur dapat team yang baik...thank you nor and lin....kerana kamulah pengurusan rekod kita cantik, kemas dan boleh dijadikan bench marking....kata audit dalam MS ISO KPM....hari tu.....masih kita ingat kan....3 kali mereka lawat bilik rekod kita.....masing2 nak pastikan betul ke tidak kawan mereka cakap tu kan......kita tambah baik ya.....In sha Allah.......
No comments:
Post a Comment