Friday, May 20, 2016
Wednesday, May 4, 2016
PPbil.1/2016
merealisasikan PPbil.1/2016 dengan beberapa taklimat dihadiri;
Alhamdulillah....selesai sudah sesi pemahaman PP daripada KS dan KU Perkhidmatan...masing2 dengan tafsiran berdasarkan PP yang dibaca...sebagai orang bawahan ini akur sajalah...biarlah mereka yang lebih arif mentafsirkannya...at the end of the day kena hantar juga ke asal pembuat pekeliling untuk ditafsirkan agar tidak tersilap. itulah kan ...yang penting keyakinan diri dan betul2 mahir dalam bab yang berkaitan.
Alhamdulillah....selesai sudah sesi pemahaman PP daripada KS dan KU Perkhidmatan...masing2 dengan tafsiran berdasarkan PP yang dibaca...sebagai orang bawahan ini akur sajalah...biarlah mereka yang lebih arif mentafsirkannya...at the end of the day kena hantar juga ke asal pembuat pekeliling untuk ditafsirkan agar tidak tersilap. itulah kan ...yang penting keyakinan diri dan betul2 mahir dalam bab yang berkaitan.
Monday, April 4, 2016
Office Politics
Dari dulu hingga sekarang tak habis2 aku menyaksikan situasi ini 'ofis politik'....malas nak fikir ....malas nak masuk campur....tapi sebagai manusia biasa aku tidak lari dari memikirkannya dan meluat dengan sikap orang2 macam ni...bodek bos....berlagak pandai....tapi sebenarnya terdapat lompong di sana sini.....bila aku fikirkan aku baru saja nak sembuh ....berhadapan dengan situasi ini membuatkan aku tidak lari dari mengalami stress lagi....ya Allah peliharalah aku dari semua ini....bersihkan hatiku ya Allah dari memikirkan sikap orang2 yang seperti ini.....
Dalam diam aku melihat....mendengar dan mentafsirkan sendiri sikap mereka.....3 tahun lagi tempoh persaraan ku.....rasanya sangat lama lagi untuk ku terpaksa menghadap insan2 yang mengamalkan ofis politik......apa nak buat.....semoga aku diberi kesihatan dan bahagia menempuh hari2 seterusnya.
Dalam diam aku melihat....mendengar dan mentafsirkan sendiri sikap mereka.....3 tahun lagi tempoh persaraan ku.....rasanya sangat lama lagi untuk ku terpaksa menghadap insan2 yang mengamalkan ofis politik......apa nak buat.....semoga aku diberi kesihatan dan bahagia menempuh hari2 seterusnya.
Friday, March 25, 2016
memantau ke sekolah 250316
wah...baru 2 hari masuk kerja aku kena pergi memantau ke sekolah...BPK...ok jer....ikut jer jadual...no problem..
sebelum ke sekolah tu aku singgah minum dulu dengan en.husband driver aku sebab dah pencen.
sampai disekolah muka2 ceria dan gembira menyambut aku...wah seronoknya jumpa kawan2 lagi...
Pengetuanya juga aku kenal...dah biasa bercerita....
semakan BPK berakhir juga hingga jam 11.30 pg....siap dengan penutupnya oleh KU....memang best lah bos kami ni....sangat membantu....terima kasih bos....
sebelum ke sekolah tu aku singgah minum dulu dengan en.husband driver aku sebab dah pencen.
sampai disekolah muka2 ceria dan gembira menyambut aku...wah seronoknya jumpa kawan2 lagi...
Pengetuanya juga aku kenal...dah biasa bercerita....
semakan BPK berakhir juga hingga jam 11.30 pg....siap dengan penutupnya oleh KU....memang best lah bos kami ni....sangat membantu....terima kasih bos....
Masuk kerja 230316
Alhamdulillah....seawal pagi sebelum subuh aku dah bersiap....masak untuk bekal ke ofis....aku masuk kerja dah
happy jumpa kawan2....masing2 bertanya khabar....jumpa muka2 baru...bos2 baru....
Pagi tu aku kena attend meeting untuk unit....pembahagian tugas kata bos ku yang baru...aku ok jer...terima dengan hati terbuka tugasan yang diberikan...bagi aku kerja2 tu satu amanah yang perlu aku siapkan....
terima kasih bos kerana memahami....kerja2 untuk aku tu boleh saja aku buat....no problem....dah jadi otai ni kerja2 tu dah juga aku lakukan sebelum ini....boleh jer....
happy jumpa kawan2....masing2 bertanya khabar....jumpa muka2 baru...bos2 baru....
Pagi tu aku kena attend meeting untuk unit....pembahagian tugas kata bos ku yang baru...aku ok jer...terima dengan hati terbuka tugasan yang diberikan...bagi aku kerja2 tu satu amanah yang perlu aku siapkan....
terima kasih bos kerana memahami....kerja2 untuk aku tu boleh saja aku buat....no problem....dah jadi otai ni kerja2 tu dah juga aku lakukan sebelum ini....boleh jer....
Wednesday, March 9, 2016
MC bersambung lagi
Sepatutnya cuti sakit ku sehingga 4Mac. Tak sangka pula 4Mac tu aku kena masuk wad lah pulak sehingga 8Mac dan Dr bagilah cuti sehingga 11Mac.
11Mac ada temujanji lagi dengan Dr Pakar....tak pasti sama ada dapat cuti lagi atau kena kerja semula. Tunggu dan lihat sampai tarikh itu.
11Mac ada temujanji lagi dengan Dr Pakar....tak pasti sama ada dapat cuti lagi atau kena kerja semula. Tunggu dan lihat sampai tarikh itu.
Subscribe to:
Posts (Atom)


